Čas pojedin

Kako se izogniti prazničnemu prenajedanju

Ljudje se že stoletja zbirajo okoli kuhinjskih miz. Hranjenje je socialna dejavnost, ki, čeprav izjemno prijetna, s sabo nosi številna tveganja za tiste, ki redno dajejo vase mnogo več, kot potrebujejo. Ljudje ne jemo samo zato, da živimo, zato, ker je hrana pred nami slastna. Jemo, da bi osrečili druge, da bi ostali del skupine, ki ji želimo pripadati. In se redimo. Prazniki, ki so pred nami, nas še prav pogosto speljejo na tanek led.

Hrana je osnova življenja. Njeno uživanje naj bi bilo preprosto: ko smo lačni, jemo. Ko smo siti, nehamo jesti. Čez več ur ponovno začutimo črvičenje lakote v želodcu. Zato spet jemo. In nehamo, ko smo zaužili, kar potrebujemo. Postopek se zdi preprost, a vendar stoji za mnoge na trhlih temeljih. Ko ne jemo več zaradi osnovnih potreb po energiji, postaneta občutka lakote in sitosti nedoumljiva pojma.

Šepet telesa

Tudi če nam morda čez leto še nekako uspeva same sebe držati na vajetih, se naša trdnost med decembrskimi prazniki neredko podre. Družinska slavja, mize, ki se šibijo od dobrot, bližnji, od katerih se vsak pohvali s svojo jedjo, ki jo je preprosto treba pokusiti, nas pogosto povlečejo daleč čez rob občutka sitosti.



Resda cilj ni asketsko odrekanje dobrotam, vendar je dobro, da si pred skorajšnjimi prazniki približate koncept zavestnega hranjenja. Če veste, da se vam v tem času pogosto dogaja, da jeste v količinah, ki jih naslednji dan obžalujete, bodite pozorni nase, ko boste prihodnjič ob polni mizi. Bodite pozorni na šepet telesa, ki sporoča, da je dovolj. In ko se boste znašli ujeti v silno potrebo, da posežete še po petem, šestem kosu babičine potice, se vprašajte, ali si ga želite, ker ste lačni in je tako neznansko dober, ali morda zato, ker tudi vsi drugi jedo, vi pa ste ravno ta božič prvič sami na slavju; s soprogom sta se v začetku leta ločila. Žalost pa lahko ta hip utopijo le sladkor in ogljikovi hidrati v neznanskih količinah? Res je, da ogljikovi hidrati za krajše obdobje dvignejo raven serotonina v možganih, a so morda ravno srečanja z bližnjimi v tem obdobju veliko boljši nadomestek za odpravljanje žalobnosti. Če spadate v skupino ljudi, ki se čustveno prenajedajo, boste ogromno naredili že s tem, da si boste priznali osnovni vzrok »lakote«. Šele takrat boste lahko začeli spreminjati vzorce.



Odložite vilice

Seveda samo zavedanje pravega vzroka še ne pomeni, da ne boste te praznike ponovno padli v isto past, zato si dovolite igro. Odločite se, da boste ob vsakem grižljaju odložili vilice ob krožnik za nekaj sekund. Nato nadaljujte. Trik se zdi banalen, a je izjemno učinkovit. Nedvomno boste na koncu pojedli manj, kot bi brez vmesnih premorov. In če bodo člani vaše družine pričakovali, da se pri vratih pojavite vsak s svojim božičnim prispevkom, sladico najverjetneje, jim lahko svojo odločitev za zavestno hranjenje sporočite posredno. Pripravite zanje nekaj sladkega, a zdravega in slastnega, denimo avokadove čokoladne kroglice


Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij ONAPLUS.SI Logo

Zakaj imamo v uredništvu One radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
onaplus logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
onaplus logo

Naročite se
na OnaPlus in izkoristite
25% popust!

NAROČI SE