Dober spanec

Za lahko noč

Praznikov in z njimi neprespanih noči je nepreklicno konec. Ujeti in zagnati bo treba stari ritem, kar še posebej velja za spanje, na katero vpliva veliko dejavnikov. Poleg postelje in ugodne temperature in vlage v spalnici moramo poskrbeti za ustrezen vzglavnik, pravi položaj, posteljnino. Upoštevati je treba nekatera koristna navodila, ki vodijo v dober spanec, po katerem se zbudimo spočiti. Pri tem ne pozabimo: če smo naspani, se zagotovo zbudimo tudi lepši. Noč namreč kaže svojo moč tudi na koži.

Spanje je zagotovo eden izmed najpomembnejših procesov organizma za normalno življenje vsakega človeka. Odrasli v povprečju spimo osem ur na noč. Tisti, ki si jih privoščijo manj kot šest, so čez dan večkrat utrujeni. Zagotovo za večino med nami velja, da je popolnoma vseeno, kdaj moramo vstati – budilka vedno zvoni prezgodaj. 



Pravila za spodbujanje spanca

  • Navaditi se je treba, da vsak dan hodimo spat ob isti uri, isto velja za vstajanje.
  • Preden se odpravite spat, vedno prezračite sobo, poleti pa imejte okno čez noč odprto, saj se dokazano bolje spi v hladnejših prostorih. A ker se takrat zniža telesna temperatura, se oblecite topleje, ker tople noge in roke privabijo spanec.
  • Tišina in mir sta zelo pomembna. Hrup, izmerjen zunaj spalnega prostora, ne sme presegati 40 dB.
  • Če ne morete zaspati ali se prebudite sredi noči, spanca pa ni od nikoder, najpozneje po dvajsetih minutah budnosti zapustite posteljo. Vzemite v roke knjigo, poslušajte glasbo ali preglejte elektronsko pošto. Ostanite budni in počakajte, da vas zaspanost znova zvabi v posteljo.
  • Stres je največji povzročitelj slabega spanja, saj spremeni hormonsko delovanje telesa. S pozitivnimi mislimi se poskusimo razvedriti in pozabiti na vsakodnevne skrbi in obveznosti.
  • Dober spanec je nujen za normalno delovanje možganov. Njegovo pomanjkanje lahko vpliva na spremembo razpoloženja, upad zaznavnih sposobnosti ali nepravilno izločanje hormonov.
  • Pomembna je redna telesna aktivnost, vendar ne pozno zvečer. S sproščenimi in malo utrujenimi mišicami bolje spimo, kar dosežemo že s polurnim sprehodom. Tri ure pred spanjem pa si nikar ne privoščimo hudega telesnega ali duševnega napora.
  • Zadnji obrok morate zaužiti vsaj štiri ure pred odhodom v posteljo.
  • Spalnica je namenjena spanju, zato je priporočljivo, da v postelji ne jemo, ne gledamo televizije in ne uporabljamo računalnika.
  • Ponoči vas utegnejo razburiti televizijske kriminalke ali grozljivke pa tudi resni pogovori ali prepiri s partnerjem. Ko se boste ulegli, ne boste mogli takoj zaspati, saj živčni sistem potrebuje čas za umiritev. Premislite o tem!
  • Poleg velike in udobne postelje s kakovostnim ležiščem je pomembna primerna osvetlitev. Najpomembnejša je svetloba ob vzglavju. To so lahko nočne lučke z minimalno osvetlitvijo, ki jih uporabimo, če moramo ponoči vstati, ob vzglavju pa je lahko tudi bralna lučka.
  • Jasno mora biti, da starši določajo otroku čas odhoda v posteljo, on pa izbere čas spanja. Če ga sprašujemo, ali je zaspan, nam bo vedno odkimal. Za zelo učinkovito se je izkazalo, da premislimo, koliko časa potrebujemo od začetka pripravljanja na spanje do trenutka, ko otroka položimo v posteljo ali se vanjo sam uleže.
  • Naj je za vami še tako zoprn dan in imate občutek, da boste vsak čas eksplodirali, poskušajte do večera pozabiti na skrbi in ne razmišljajte o opravilih naslednjega dne. To je laže reči kot storiti, a vendar se mirno pripravite na spanje. Pri sproščanju bosta v pomoč poslušanje umirjene glasbe in branje lahke literature.
  • Tik pred spanjem si privoščite toplo kopel z eteričnim oljem sivke, prhanje pod vročo vodo pa bo sprostilo mišice in zmanjšalo vašo napetost. Nikar se ne vznemirjajte, če vas ne bo takoj zazibalo v počitek – zaradi zelo dejavnih procesov v organizmu šele po približno tridesetih minutah dosežemo prvo fazo globokega spanca.
  • Če ste med tistimi, ki vsako jutro tarnajo nad utrujenostjo, poskušajte prepoznati ovire, ki so pogosto vzrok, da prebedite oziroma preživite noč brez pravega počitka. Za začetek preverite krvni pritisk. Če je nizek, vaši možgani potrebujejo veliko časa, da se prekrvijo. V pomoč bo že skodelica kave. Sicer velja, da vstanite, če se prebudite prej, saj ima organizem očitno dovolj spanja in je pripravljen na nov dan.
  • Če res ne moremo spati, si pomagajmo s kapljicami baldrijana, čajem iz sivke in melise.
  • Spite, dokler vam je dano, kajti že dolgo je znano, da ima spanec tudi lepotni učinek. Že zvečer poskrbite, da izklopite vse telefone in spustite žaluzije. Prav nihče vas ne sme motiti. Lahko noč!



Poskrbimo, da nam bo v postelji udobno. Preverimo, ali nam trdota žimnice ugaja in ali je vzglavnik ustrezen. Najbolje bi bilo, da spimo z glavo proti severu. Za dober spanec pa je pomembno tudi, da imamo posteljo v spalnici postavljeno v skladu s feng šuijem. In še zlato pravilo: vsaka ura spanja pred polnočjo šteje dvojno!
Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij ONAPLUS.SI Logo

Zakaj imamo v uredništvu One radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
onaplus logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
onaplus logo

Naročite se
na OnaPlus in izkoristite
25% popust!

NAROČI SE