Moda vas spremlja malone že vse življenje. Z mamo sta imeli v 90. enega prvih butikov z ekskluzivno modo. Kakšni so bili začetki?

Začetek je bil spontan in poln izzivov. Mama je imela butik Trendino na Wolfovi v Ljubljani, kjer sem začela spoznavati modo. Imeli smo francoski znamki Tark, Patrizio Pepe ter še nekaj drugih, takrat odličnih. Leta 1997 je bil Trendino individualno zamišljen koncept ekskluzivnih modnih znamk.

Naši moški imajo malo bolj umirjen stil in ne želijo preveč izstopati. Zdi se mi, da se Slovenci ne bojimo trendov in radi eksperimentiramo z njimi. 

Ste se tedaj zavedali, da boste imeli že čez nekaj let več svojih modnih trgovin? Kaj vam pravzaprav pomeni moda?

Slutila sem, da bom šla v tej smeri. Razvila sem se, nabirala različne izkušnje in medtem diplomirala na NTF. Danes imam tri trgovine v središču Ljubljane in lastno blagovno znamko Viva's. Zastopamo predvsem znamke, ki imajo zgodbo z visokimi ekološkimi in socialnimi pogoji. Všeč nam je filozofija, da so dobri izdelki lahko narejeni odgovorno in do okolja prijazno. Moda je postala moj način življenja tako osebno kot poslovno. Osebno sledim svojemu stilu, poslovno pa se navezujem na smernice in potrebe strank.

Bi dejali, da so Slovenke lepo urejene ali jih moški že prekašajo z modnimi obsesijami?

Urejenost naših strank sem vedno občudovala tako pri moških kot ženskah. Naši moški imajo malo bolj umirjen stil in ne želijo preveč izstopati. Zdi se mi, da se Slovenci ne bojimo trendov in radi eksperimentiramo z njimi.



Kako pa bi opisali svoj slog oblačenja? V čem se najbolje počutite?

Moj slog je zelo preprost. V njem se čuti moja osebna nota, ki jo sestavljata predvsem udobje in enostavnost krojev. Manj je več, bi lahko rekla.

K nam ste pripeljali tudi priljubljeno blagovno znamko Marina Yachting, ki pa je na Novem trgu ni več oziroma jo je letos nadomestila nova modna hiša s konceptom z drugačnimi modnimi znamkami. Bi dejali, da ste šli naprej, korak dlje?

Marine Yachting po štirinajstih letih preprosto ni več, žal je šlo podjetje v stečaj. Bila je znamka, s katero smo rasli in se veliko od nje naučili. Obenem pa nam je po vseh letih dala odlično odskočno desko za to, kar ustvarjamo zdaj. Neprekosljiva nemška kakovost in izredna nosljivost sta tisti bistveni prednosti, da smo se odločili v nov koncept hiše Extraordinary umestiti tudi znamko Closed, ki na trgu obstaja že od leta 1978. Poznana je predvsem po džinsu, ki je narejen in obdelan v Italiji. Zame osebno je to najboljši džins, kar sem jih nosila. Ko sem obiskala trgovino Closed v Münchnu, sta mi energija in vrvež v njej dala vedeti, da je bila odločitev pravilna. Prav to energijo želim prenesti v Slovenijo, naravnost v našo trgovino, da tudi naše stranke občutijo sproščenost in razigranost znamke.

V novi konceptualni trgovini Extraordinary smo si zamislili ljudem približati celostno izkušnjo: ko lahko v eni trgovini kupiš obleko, torbico, rožo, revijo in še kakšen dodatek. Malo posediš, pokramljaš in se počutiš udobno. 

Zakaj je Extraordinary drugačen, bolj poseben od drugih?

V novi konceptualni trgovini Extraordinary smo si zamislili ljudem približati celostno izkušnjo: ko lahko v eni trgovini kupiš obleko, torbico, rožo, revijo in še kakšen dodatek. Malo posediš, pokramljaš in se počutiš udobno. Poleg znamke Closed s pomladjo prihaja v trgovino naša lastna blagovna znamka bluz in srajc Extraordinary. Za ta premik smo se odločili, ko smo spoznali, da v Italiji obstajajo majhne, a neverjetno kakovostne manufakture, ki se že desetletja trudijo obdržati najvišjo raven proizvodov. Srajce in bluze so narejene iz najboljšega in v Italiji stkanega bombaža. Izbrali smo kroje in vzorce, za katere vemo, da jih naše zveste stranke v trgovini nekako pričakujejo.

Katere blagovne znamke v trgovini imajo prednost, da se lahko predstavijo, oziroma kako se odločite za koncept?

Ko smo izvedeli, da Marine Yachting ne bomo imeli več, se je ponudila priložnost slediti kakšni novi večji blagovni znamki ali pa razviti trgovino z lastnim konceptom. Lahko rečem, da je tudi tokrat izbralo srce. Kamor me je vodilo, tja sem enostavno šla. In ko se danes zazrem nazaj, je bila smer prava. Vedela sem, da to za sabo potegne ogromno mojega časa in veliko večjo naložbo. Pravzaprav smo začeli na novo.



Poleg trgovin Max&co. in otroške Petit Bateau razvija vaše podjetje s prikupnim imenom Lili in Roza tudi lastne blagovne znamke, kot je Viva's. Nam lahko zaupate malo več o tem?

Pred devetimi leti sem odprla trgovino Oilily na Starem trgu, iz nje je kasneje zrasla trgovinica Petit Bateau. Čez čas sta se nam pridružila še Marina Yachting in Max&Co. Pred dvema letoma smo naredili svojo serijo majic L&R tees, z motivi, ki smo jih odkupili od slovenskih oblikovalcev. Oblikovalka Živa Javeršek pa je razvila kolekcijo torbic Viva's. Odločili sva se, da združiva majice in torbice pod eno blagovno znamko, ki se je pridružila drugim v podjetju Lili in Roza. Tudi z znamko Viva's sledimo filozofiji celotnega podjetja. Torbice so narejene v Sloveniji iz najkakovostnejšega rastlinsko strojenega italianskega usnja, majice iz organskega bombaža, potiskane s slovenskim dizajnom in certifikatom Fair Wear. Viva’s je poleg spletne trgovine dobila tudi poseben prostor v trgovini Extraordinary.

Katere smernice sicer narekujejo letošnjo modno pomlad?

Naša pomlad bo izražala preplet različnih vzorcev in stilov. Tako si lahko dovolimo biti to, kar čutimo, in z oblačili tudi izrazimo. Lahkotni materiali, sproščeni in udobni kroji. Naj bo povedano in izkazano z ljubeznijo.

Katera pa bo barva poletja?

Bela v kombinaciji z modro, zeleno in rjavo oziroma modra v kombinaciji z zeleno, črno. V glavnem bodo vzorci kot kombinacija močnih barv.

Nič ni samoumevnega na tem svetu in mislim, da se mora tega zavedati vsak posameznik. Pri sebi in iz sebe mora izhajati v delu in življenju. 

Kaj pa menite o modnih blogerkah oziroma vplivnežih? Je res, da brez njih ne gre več, in ali se strinjate z njihovo samooklicanostjo in samozavestno samoumevnostjo, da jim vse pripada zastonj?

Dobra mera vsega se mi zdi ravno pravšnja kombinacija. Blogerji so močno zakoreninili smer promocije. Sami blogi pa niso več tako brani, kot so bili nekoč. Danes je bolj pomembno hitro, včasih zato tudi instantno širjenje informacij. Mladi gledajo vseprek t. i. influencerjev in njihovih vzornikov. A sama se ne dam, zame ima še vedno čar listanje dobre modne revije. Seveda tudi v Lili in Roza sodelujemo z raznimi blogerji, tipamo in preizkušamo, kako se približati ljudem in biti opazni, a tudi v revijah in časopisih nas je še vedno mogoče zaslediti. Nič ni samoumevnega na tem svetu in mislim, da se mora tega zavedati vsak posameznik. Pri sebi in iz sebe mora izhajati v delu in življenju.

Katerim rečem je v življenju treba reči da?

Ljubezni.

Povejte, že imate najljubši kos nove sezone?

Seveda. To je močno roza kašmirjast pulover iz Max&Co., moje najljubše džinske model Pedal Pusher Closed.