Obvarujmo se s hrano

Veste, v katerih živilih najdemo antioksidante?

Najboljša preventiva proti boleznim je uživanje veliko sadja, zelenjave in polnozrnatih izdelkov. Ta živila namreč poleg snovi za podporo celične zgradbe in izboljševanje medcelične komunikacije vsebujejo tudi številne antioksidante – kemične snovi, ki nas ohranjajo zdrave z nevtralizacijo škodljivih molekul, tako imenovanih prostih radikalov.

Za krepitev zdravja in telesne obrambe je dobro izkoristiti antioksidativno moč zelišč in aromatičnih začimb. 

Bazilika denimo spodbuja imunski sistem k tvorbi protiteles. Zavira rast tumorjev in spodbuja uničevanje črevesnih zajedavcev. 

Kajenski poper vsebuje oster kapsaicin, ki spodbuja prekrvitev, z zmanjševanjem otekanja sprosti dihalne poti pri prehladu in preprečuje vnetje pljuč. 

Koriander je bogat vir koriandrola; ščiti zdrave celice pred aflatoksini – močnimi naravnimi karcinogeni, ki jih najdemo v plesnivem kruhu, arašidih in drugih pokvarjenih živilih. 

Meta je preizkušeno sredstvo proti razdraženemu želodcu. Vsebuje veliko antioksidativnega limonena. 

Origano, tradicionalna sredozemska začimba, vsebuje več kot ducat antioksidantov, med drugim karvakrol in timol, ki so po znanstvenih spoznanjih učinkoviti v boju proti bakterijam, kot so E. coli, salmonele in stafilokoki. 

Rožmarin s svojo rožmarinsko kislino (in približno ducat drugih snovi za boj proti prostim radikalom) aktivira različne razstrupljevalne procese v drugi fazi presnove, kar telesu pomaga izločiti morebitne škodljive snovi. 

Kurkuma vsebuje veliko kurkumina, ki je močan antioksidant za preprečevanje raka želodca in debelega črevesa. 


Analiza antioksidantov v 40 vrstah sadja in zelenjave je postavila borovnice na prvo mesto, saj 100 g svežih jagod vsebuje skoraj 200 odstotkov priporočenega povprečnega dnevnega vnosa antioksidantov. Če ne marate borovnic, lahko uporabite tudi drugo jagodičje, denimo maline, robide ali jagode, ki prav tako vsebujejo veliko antioksidantov.
(Vir: Okrepimo imunski sistem)


Odličen antioksidant je tudi selen, ki celice ščiti pred škodo prostih radikalov. Poleg tega je predhodnik glutation peroksidaze, še enega pomembnega antioksidanta, ki ga telo lahko uporabi samo s pomočjo selena. Selen najdemo v živilih tako živalskega kot rastlinskega izvora, denimo v brazilskih oreščkih, jajcih, telečjih jetrih, svinjskih ledvicah, sardelah, leči in sončničnih semenih.   

Antioksidativni učinek pa ima tudi L-karnitin. Ta derivat aminokisline igra pomembno vlogo pri uporabi telesne zaloge maščob in skrbi za ohranjanje zdravja celic v celotnem srčno-žilnem sistemu pri akutni obremenitvi zaradi kroničnih bolezni, kot so sladkorna bolezen in srčno-žilna obolenja. Spodbuja tudi absorpcijo kisika, predvsem pri športnikih. Izjemne antioksidativne učinke je mogoče najti v izvlečku pečk rdečega grozdja, ki vsebuje veliko oligomernih proantocianidov (PCO) – snovi, ki kažejo precej večje antioksidativne lastnosti kot vitamina C in E. Povečujejo pretok krvi v najdrobnejše žile okončin in tako imunskim celicam pomagajo hitro priti na cilj. Udeležene naj bi bile v procesu popravil rakave škode na DNK in zaradi zaviralnega učinka na vnetja pomagajo tudi pri alergijah. 


KAJENJE UBIJA ANTIOKSIDANTE

Da je kajenje nezdrava razvada, vemo. Ne samo da kadilec škodi sebi, škodi tudi ljudem okoli sebe. Če nekadilec preživi samo pol ure v zakajenem prostoru, lahko raven za zdravje spodbudnih antioksidantov, kot je vitamin C, v krvi pade za tretjino, kot navaja finska študija. Finski raziskovalci so odkrili tudi, da pasivno kajenje spodbuja napredovanje srčno-žilnih bolezni. Zaščitite torej svoje ljubljene tako, da nehate kaditi, ali prepričajte svojega partnerja, da končno opusti to razvado. 

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij ONAPLUS.SI Logo

Zakaj imamo v uredništvu One radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
onaplus logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
onaplus logo

Naročite se
na OnaPlus in izkoristite
25% popust!

NAROČI SE