OTLIŠKO OKNO

Vikend izlet: Od veličastnega izvira do naravnega okna in slikovitih razgledov

Izvir Hublja je še posebej veličasten v deževnem obdobju. Od tod se je možno podati tudi do izjemnega naravnega pojava – Otliškega okna.
Fotografija: Izvir Hublja podivja po vsakem obilnejšem dežju. Foto: Igor Fabjan
Odpri galerijo
Izvir Hublja podivja po vsakem obilnejšem dežju. Foto: Igor Fabjan

Dnevi so kot nalašč za izlet na lepše. Tokrat vam predstavljamo izvir Hublja in Otliško okno, naravni lepoti, ki ju povezuje nezahtevna pohodniška pot, s katere se odpira izjemen razgled na Vipavsko dolino in Jadransko morje.

Izvir reke Hubelj tvori več manjših slapov

Otliško okno se nahaja na strmem pobočju nad Ajdovščino v bližini vasi Otlica. Gre za naraven most, ki je nastal s preperevanjem in spiranjem kamnin. Odprtina v skali je visoka 12 metrov, široka pa do sedem metrov. Legenda pravi, da je okno nastalo, ko si je hudič na ramena oprtal pretežko breme in padel, pri tem pa je z rogom zaril v skalo in vanjo izvrtal luknjo.

Kraški izvir reke Hubelj, ki tvori več manjših slapov, pride na plano iz kraškega podzemlja. Nahaja se na nadmorski višini 240 metrov, še posebej slikovit pa je po daljšem deževnem obdobju, ko voda kar buči iz njega. Voda privre skozi tri jame, ki se imenujejo Pajkova mreža, Velika Hubeljska kuhinja in Vzhodna Hubeljska jama.

Gre za enega glavnih kraških izvirov v Vipavski dolini, ki je pomemben zaradi svoje neoporečnosti, saj predstavlja tudi vir pitne vode na tem območju. Ob zgornjem toku Hublja so v 16. in 17. stoletju delovale kovačije za železo in fužine, ki predstavljajo zametek današnje ajdovske industrije. Najlepši razgled na izvir si lahko obetamo z mostu, ki prečka potok Hubelj, čez katerega vodi tudi asfaltirana cesta.

Izlet, ki omogoča ogled dveh znamenitosti hkrati

Da bi si ogledali Otliško okno, se moramo podati po eni od nezahtevnih pohodnih poti. Najkrajša med njimi vodi iz vasi Otlica in vas bo do cilja pripeljala že v 25 minutah. Bolj slikovita in obiskana pa se začne pri izviru reke Hubelj in vam omogoča, da si ogledate kar dve naravni znamenitosti hkrati, ob vrnitvi pa se lahko okrepčate še v Gostilni pri izviru Hublja.

Kako priti do izhodišča? Primorsko avtocesto zapustite na izvozu Razdrto, nato pa vožnjo nadaljujete v smeri proti Novi Gorici. Izberete izvoz Ajdovščina, nato pa prispete do križišča pri prvem semaforju in vožnjo nadaljujete naravnost proti Idriji. Pri drugem semaforju zavijete desno, v smeri Cola. Cesti sledite le še nekaj deset metrov, nato pa prečkate Hubelj in takoj za mostom zavijete levo v smeri Hublja do parkirišča pri izviru.

Od tod se lahko podate na približno eno uro in 20 minut dolgo pot do Otliškega okna. Dobro je, da se za pot opremite s pohodnimi čevlji in palicami, saj je pot po večjem delu posuta z večjimi kamni. Tako je, še posebej ob sestopu, zaradi nevarnosti, da bi vam spodrsnilo, potrebna previdnost.

Prelep razgled na Ajdovščino in zgornjo Vipavsko dolino

S parkirišča se peš najprej podate mimo Gostilne pri izviru Hublja, od tod pa sledite tabli v smeri Otliškega okna, ki vas usmerja v gozd. Pot je ves čas dobro označena, treba je le slediti markacijam. V zgornjem delu poti se odpre lep razgled na Ajdovščino in zgornjo Vipavsko dolino.

Ko se približujemo vrhu, lahko opazimo malo Otliško okno, nekoliko višje pa manjšo jamo, v katero domačini v božičnem času postavijo jaslice. Vpisna knjižica se nahaja pri kapelici. Da bi si ogledali še veliko Otliško okno, se usmerite na desno pot, nato pa se mimo klopce za postanek podate po stopnicah navzdol. Tam lahko skozenj občudujete razgled na okolico.

Če se podate nazaj do klopi in se usmerite ne levo pot, si lahko ogledate še kamnitega polža (delo arhitekta Damjana Popelarja). Po želji lahko izlet podaljšate z obiskom katerega od bližnjih vrhov. Od Otliškega okna lahko pohod nadaljujete do Sinjega vrha (55 minut stran) ali do Navrša (15 minut stran).