Urnik za odpornost

Sledite dnevnemu načrtu, da ne boste zboleli

Gripa in druge izjemno nalezljive sezonske okužbe dihal nas zlahka dobijo v pest, če imamo šibko telesno odpornost. Nacionalni inštitut za javno zdravje vsako leto znova toplo priporoča cepljenje, mi pa smo za vas sestavili dnevnik oziroma približen dnevni načrt, kako sami poskrbimo za skoraj neprebojno zaščito. Bika je najlaže zgrabiti za roge na dela prost dan in usvojeno življenjsko pomembno veščino ponavljati, kolikor je mogoče pogosto.

 Večer prej, od 21. do 24. ure
Prezračimo stanovanje. Zagrnimo okna oziroma spustimo žaluzije. Ne jejmo ničesar več. Privoščimo si pomirjajoč zeliščni čaj, denimo kamiličnega ali sivkinega. K nočnemu počitku se odpravimo pred polnočjo. Vsaj uro preden se zavijemo v toplo odejo in začnemo šteti ovčice, ne glejmo televizije ali katerega koli drugega zaslona, ne na računalniku ne na telefonu. Svetloba iz elektronskih naprav namreč dokazano negativno vpliva na kakovost spanja. Ugasnemo budilko. Tisti, ki so bolj zmrzljive sorte, naj se v ležečem položaju zvijejo v objem ali pa k sebi stisnejo z vročo vodo napolnjen termofor. Toplota nas lahko dodatno pomiri.


 Naslednji dan, od 8. do 11. ure
Spimo, dokler to zahteva naše telo, še posebno če smo med delovnim tednom hodili prepozno spat ali nas je mučila nespečnost. Ne pozabimo na zajtrk, ki naj ne bo le skodelica prave kave. Vzemimo si čas za pripravo sveže iztisnjenega pomarančnega ali katerega drugega sadnega soka brez dodanega sladkorja. Za prvi obrok izberimo kaj bogato hranljivega, kar imamo radi in vsebuje veliko vitaminov in mineralov, denimo jajčno omleto s sirom ali ovsene kosmiče z oreški in domačim medom. Na hitro preletimo dnevne novice, a jih ne jemljimo osebno. Vsaka palica ima dva konca. Raje razmišljajmo o pozitivnih sporočilih svojih najdražjih oseb. Nanje se odzovimo z naklonjenostjo. Kdor zna biti hvaležen, je že na pol poti do duševnega in siceršnjega zdravja.


 Od 11. do 13. ure
Toplo in udobno se oblecimo ter pojdimo na zrak; ne glede na to, ali zunaj sije sonce ali pogled skozi okno pripoveduje zgodbo o petdesetih odtenkih sive. Okoli poldneva je, kot vemo, sonce najmočnejše, pa čeprav ni videti tako, zato si že denimo samo z nekaj kilometrov dolgim sprehodom zagotovimo dovolj pozimi izjemno dragocenega vitamina D. Pojdimo do tržnice ali vsaj enega kmeta, ki sam prideluje hrano, in kupimo sveža sezonska živila za kuhanje zdravega kosila.


 Od 13. do 15. ure
Glavni obrok dneva, ki ga pripravimo sami in v miru pojemo, naj vsebuje juho, bodisi bistro mesno bodisi zelenjavno, ter še kaj bolj nasitnega. Nekomu prijajo testenine z okusno omako, drugemu pečene ribe s svežo solato ali klasičen zrezek s krompirjem. Kar koli bomo izbrali, ne pozabimo dodati bistvenih varovalnih živil, kot so domači česen, čebula in peteršilj. Našteta trojica ima, če jo uživamo kar najbolj svežo, torej ne v posušeni ali zamrznjeni različici, moč naravnih antibiotikov, ki seveda nimajo neželenih stranskih učinkov, z morebitno izjemo slabšega zadaha po uživanju česna in čebule. Popijmo dovolj nesladkane tekočine.


 Od 15. do 18. ure
Pojdimo v družbo nam ljubih ljudi, ki znajo na težave pogledati z žlahtno humorne plati. Saj veste, smeh je pol zdravja. Izogibajmo se alkoholu, kajenju in nezdravim prigrizkom. Kdor se ne želi odpovedati čokoladi, naj hrusta slastne oreške in rozine, ki so obliti z njo. Kadar je kateri od prijateljev prehlajen, se ga ni treba popolnoma izogibati, preventivno pa druženje izpeljimo v manj natrpanih prostorih ali še bolje – pod milim nebom. Seveda recimo ne tesnemu intimnemu stiku, poljubljanju ipd., ne dotikajmo se površin, kot so kljuke in ograje, ter svojih oči, nosu in ust, po rokovanju pa si čim prej umijmo roke.


 Med 18. in 20. uro
Skrajni čas je za zadnji obrok, ki naj ne bo premasten oziroma težko prebavljiv. Recimo da rekreaciji, če je tega dne nismo imeli dovolj oziroma se nismo vsaj malo zadihali. Kri učinkovito in z nasmehom na obrazu požene po žilah ples na priljubljeno glasbo, ki nas povsem naravno zaziblje v ritmično gibanje. Komur primanjkuje motivacije in samodiscipline, naj se udeleži organizirane vadbe po svojem okusu. Po vajah sledi obvezno sproščanje v obliki solne odišavljene kopeli ali masaže.


 Od 20. do 23. ure
Ne pokvarimo vsega dobrega, kar smo zase naredili čez dan. Pojdimo spat vsaj uro prej kot sicer. Pred tem spet dajmo na stran elektronske naprave vseh vrst; zlata izjema je lahko ogled dobrega filma, ki spodbuja v sodobnem svetu vse bolj pozabljene pozitivne vrednote, kot so spoštovanje vseh družinskih članov, iskrena prijaznost in zvesto prijateljstvo. Umirjeno obdobje večera oziroma noči je tudi kot ustvarjeno za branje knjig – lahkotnih ali bolj zahtevnih, kakor nam prija.


Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij ONAPLUS.SI Logo

Zakaj imamo v uredništvu One radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
onaplus logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
onaplus logo

Naročite se
na OnaPlus in izkoristite
25% popust!

NAROČI SE