Dražje ni vedno boljše

Človeške možgane zavede cena

Tista resnica o dragem okusu ni povsem iz trte izvita. Da se nam zdi dražje večkrat boljše od cenejšega, je sedaj potrdila tudi znanost. Znanstveniki iz Nemčije in Francije so se namreč lotili preiskovanja okusa, ki ga pripisujemo poceni ali dragemu vinu. Ugotovili so, da se nam dražje zdi okusnejše, ker nas k takšnemu mišljenju napelje možganski center odgovoren za nagrajevanje.

»Sistem za nagrajevanje se aktivira veliko močneje z visokimi cenami in na ta način očitno tudi izkušnja okušanja,« je pojasnil Bernd Weber z univerze v Bonnu, ki je raziskavo izvedla skupaj s francosko poslovno šolo Insead. »Zdaj se poraja zanimivo vprašanje, ali je mogoče sistem za nagrajevanje naučiti tako, da bo manj dovzeten za takšne učinke 'placebo marketinga',« je dodal nemški raziskovalec.



V raziskavi je sodelovalo 15 moških in 15 žensk, ki so vino okušali v aparatu za magnetno resonanco. Znanstveniki so jim povedali, koliko stane vsako vino, preden so ga popili po cevki. Nato so vsak vzorec ocenili na devetstopenjski lestvici. V vseh primerih je šlo za enako vino, le cene za steklenico so bile različne - tri, šest in 18 evrov, poroča nemška tiskovna agencija dpa.



»Po pričakovanjih so sodelujoči trdili, da je bilo dražje vino boljšega okusa od cenejšega,« je povedala raziskovalka Hilke Plassmann.



Meritve z magnetno resonanco so pokazale, da sta bila sprednji reženj in striatum, ki sta povezana z nagrajevanjem in motivacijo, dejavnejša ob višji ceni. »Kaže, da se sistem za nagrajevanje in motivacijo poigrava z nami,« je sklenila raziskovalka Liane Schmidt. 



Če nas tako neverjetno prelisičijo že cene vina, kaj vse nam šele možgani sporočajo, ko pride do izbire dražjih živil, oblačil, kozmetike in ostalih materialnih dobrin. Marketinški strokovnjaki bodo nad dokazanim gotovo navdušeni, preprosti potrošnik pa se ob tako zavajajoči lastnosti naših možganov lahko vpraša le, ali nam sploh gre zaupati? 


Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij ONAPLUS.SI Logo

Zakaj imamo v uredništvu One radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
onaplus logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
onaplus logo

Naročite se
na OnaPlus in izkoristite
25% popust!

NAROČI SE