Koencim q10

Zmernost je najboljši zdravnik

Naj gre za telesno ali duševno staranje – zaustaviti ga ne moremo, lahko pa ga upočasnimo z zdravim slogom življenja in prehranjevanja, zmernostjo in rednimi aktivnostmi pa tudi s pozitivnostjo. O tem je prepričana Jarmila Trček Breznikar, dr. med., specialistka družinske medicine.

Jarmila Trček Breznikar, dr. med., specialistka družinske medicine.
Foto: Ljubo vukelič

 Vemo, da se dobro utrjen organizem laže upira najrazličnejšim škodljivim mikrobom. Antioksidanti krepijo imunski sistem, imajo pomembno vlogo proti tegobam staranja in obolevnosti kot tudi stresu.

V boju proti stresu žal ni bližnjic pa tudi ne instant rešitev. Preventiva je vedno boljša kot kurativa. Prehrana naj bo raznovrstna, polna sadja in zelenjave. Gibajmo se vsak dan, ne glede na vreme. Škornje na noge in dežnik v roke, pa brez izgovorov. Popijmo dovolj tekočine. In še »zdravilo«, ki mu velikokrat posvečamo premalo pozornosti, to je dovolj osvežilnega spanca. V delovnem okolju pa moramo razviti strategijo, kako obvladovati stres. Gre za aktiven proces. Naučimo se dobro organizirati svoj čas, predvideti možne stresorje in se nanje čim bolje pripraviti, preoblikovati negativne misli, vključiti humor. Humor je najbolj konstruktiven način soočanja s stresom. Ne pozabimo na optimizem in stvari, ki jih radi delamo. Zmernost je eden najboljših zdravnikov. Pa nikar ne pretiravajmo s pitjem kave in pravih čajev.

Kako koencim Q10 podpira obrambo telesa?

Deluje v procesu nastajanja energije in varuje celice pred škodljivimi učinki prostih radikalov. Je telesu lastna substanca, deloma jo dobimo s hrano. Bogat vir so goveje in svinjsko srce, jetra in mišice ter arašidi, sezamova semena, pistacije, sardine, skuše, soja, špinača, brokoli. Vpliv koencima Q10 so proučevali pri različnih boleznih, denimo srčno-žilnih, raku, velikih fizičnih naporih, boleznih imunske pomanjkljivosti, ki so povezane s povečano tvorbo radikalov in oksidativno poškodbo celic. Pacienti s pomanjkanjem koencima Q10 so pokazali klinično izboljšanje ob uporabi koencima Q10.

Ali začne njegova raven že po 25. letu upadati? Ali v telesu lahko nastane resno pomanjkanje in kaj to pomeni?

Dokazano je, da se nastajanje z leti zmanjšuje. Priporočeni dnevni odmerek strokovnjakov je 30 mg, za terapevtske namene pa celo 100 ali 200 mg. Kadar v telesu ni pomanjkanja, uživanje ni smiselno. Za indikacije ob posameznih boleznih pa so mnenja kljub več kliničnim študijam še vedno deljena.

Kakšno je vaše mnenje o jemanju prehranskih dopolnil?

Zdravja ne dobite v trgovini, temveč z načinom življenja. Pri jemanju prehranskih dopolnil se ljudje premalo zavedajo, da velja velika previdnost. Kupimo jih lahko v prosti prodaji v specializiranih trgovinah ali kar trgovskih centrih, zato jih nemalo ljudi uživa brez zadržka in nadzora ter ne upošteva navodil o predvideni količini in času jemanja. Nekateri jih popolnoma nekritično dobesedno zobajo kot bombone, misleč, da bodo pregnala vso utrujenost in stres. Če vam povem, da poznam gospoda, ki je zaradi tega zbolel za miokarditisom (vnetjem srčne mišice), in mladega fanta, ki so mu pri dvajsetih odpovedala jetra, mislim, da ni več kaj dodati.

Ženske, sploh v menopavzi, si pomagajo s prehranskimi dopolnili s snovjo, ki ji nekateri pravijo eliksir mladosti. Kaj jim svetujete?

Moj odgovor je enak kot pri prejšnjem vprašanju. Podobnega mišljenja je kolegica zdravnica ginekologinja. Ni čudežne čarobne paličice in vilinskega prahu. Seveda lahko kupijo izdelek in poskusijo, ali jim pomaga. Gotovo imajo prednost proizvodi iz zdravilnih rastlin, ki jih dobimo v naravi. Ali kot je rekla Pehta: »Za vsako bolezen rož'ca raste.« Če se počutijo bolje in je težav manj, naj nadaljujejo. Če pa učinka ni, nima nobenega smisla jemati tak izdelek. In še enkrat – gibanje, zdrava prehrana in pozitivna energija.

Pri koencimu Q10 se zdi, da ima veliko koristi in brez njega ne moremo, če hočemo ohranjati imunski sistem, pri stresu in naporu za obnovo energije, za uravnavanje holesterola in upočasnjevanje staranja.

Sebastian Kneipp je zapisal: »Stari ne želite postati, zdravi želite ostati, ampak ničesar ne želite narediti za to.« Zlata pravila krepitve imunskega sistema se začnejo za mizo, z raznovrstno prehrano, pitjem dovolj tekočin, rednim počitkom, osvežilnim spancem, jeseni pa tudi skrbjo pred okužbami. Redno si umivajmo roke, izogibajmo se zaprtih prostorov, kjer veliko ljudi kašlja in kiha, in ne hodimo k zdravniku, če res ne potrebujemo njegove pomoči. Naše čakalnice so v tem času prepolne, »nakašljane« in okužene, zato opozorilo naj ne bo odveč. Vedno je laže svetovati, kot to resnično narediti. Pa vendar se splača nehati kaditi, enako velja za čezmerno pitje alkoholnih pijač. Ob zavedanju, da to delamo zase, je morda motivacija večja. Kruto, vendar resnično je dejstvo, da tega nihče ne more narediti namesto nas. Za konec še misel dr. Horriet Lerner: »S svojim telesom bomo usklajeni le, če ga bomo imeli resnično radi in ga spoštovali. S sovražnikom se namreč ne moremo dobro sporazumevati.«

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij ONAPLUS.SI Logo

Zakaj imamo v uredništvu One radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
onaplus logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

newsletter
onaplus logo

Naročite se
na OnaPlus in izkoristite
25% popust!

NAROČI SE