IZLET DO TROMEJNIKA

Ideja za družinski izlet: Do tromeje po slikoviti gozdni učni poti

Eden od prekmurskih biserov je Tromejnik, do katerega vodi simpatična gozdna učna pot, na kateri lahko tamkajšnjo naravo spoznavate z vsemi čutili.
Fotografija: Tromejnik, foto: Shutterstock
Odpri galerijo
Tromejnik, foto: Shutterstock

Prekmurje je prepleteno z zanimivimi točkami, ki jih lahko vpletemo v enodnevni ali vikend izlet. Ena od njih je tudi avstrijsko-madžarsko-slovenska tromeja, ki je označena s tromejnikom v obliki piramide. Do njega vodi skozi gozd simpatična naravoslovna učna pot Tromejnik.

Tromejnik se nahaja v krajinskem parku Goričko, v občini Kuzma. Od Murske Sobote je oddaljen slabih 40 kilometrov. Spomenik, ki je tam postavljen od leta 1924, stoji na nadmorski višini 356 metrov, dostop do njega pa je mogoč iz vseh treh držav. Vsaka stranica piramide je opremljena z grbom države, v smeri katere je obrnjena.

Ob spomeniku je sicer postavljenih nekaj klopi in miz, kjer lahko posedite in se okrepčate z malico, ki ste si jo prinesli s sabo. Na vrhu stoji tudi hišica, v katero se je možno zateči v primeru slabega vremena. Gozd, ki obdaja vrh, sicer onemogoča razgled na okoliške kraje.

Spoznavanje drevesnih vrst in prepoznavanje ptic po petju

Do tromeje se lahko podate po gozdni učni poti Tromejnik, na kateri se boste spoznali z naravoslovnimi, geološkimi in gozdarskimi vsebinami, pri tem pa boste spoznali tudi nekatere živalske in rastlinske vrste, ki so značilne za to območje. Gre za lahko pohodniško pot, ki je primerna tudi za otroke, priporočljivo pa je, da si, preden se podate nanjo, obujete lahko pohodno obutev.

Krožna učna pot, ki je dolga 2600 metrov, vodi skozi kompleks državnih gozdov, ki se razprostirajo na površini skoraj 23 hektarja. Za obisk je primerna v vseh letnih časih. Urejenih je 13 točk z zabavno-izobraževalnimi tematikami, kjer bodo lahko tako otroci kot odrasli gozd spoznavali z vsemi čutili.

PREBERITE ŠE -> Ta najvišji slovenski stolp ponuja razgled na štiri države hkrati

Med sprehodom po poti boste lahko opazovali lovske preže, izvedeli boste, kako se reče nekaterim drevesnim vrstam tako v slovenskem, nemškem kot v madžarskem jeziku, spoznali boste, kako izgledajo in se oglašajo posamezne vrste ptic, kakšna je prehranjevalna veriga v gozdu, preizkusili pa se boste lahko tudi v tem, kako dobro prepoznavate različne vonjave eteričnih olj.

Na eni od postojank so prikazani tudi talni horizonti. Spoznali boste zakonitosti rasti dreves, se izurili v prepoznavanju različnih vrst lesa, izvedeli, kako so gozdarji včasih skrbeli za obnovo gozda, kako voda kroži po tleh in se v njih zadržuje, ogledali pa si boste lahko tudi vremensko postajo in ribnik.

Kako do gozdne učne poti Tromejnik?

Pomursko avtocesto zapustite na izvozu za Mursko Soboto, nato pa vožnjo nadaljujete v smeri proti mejnemu prehodu Hodoš. Prišli boste do kraja Gornji Petrovci, kjer boste nadaljevali levo v smeri proti Kuzmi. Peljete se skozi vasi Šulinci in Ženavlje, nato pa v vasi Martinje opazite oznake za Tromejnik, ki vas usmerijo na desno.

Prispeli boste v vas Trdkova, kjer se začne cesta zmerno vzpenjati in vas pripelje do križišča, kjer lahko oznake za Tromejnik opazite na levi in na desni strani. Izberete levo cesto, ki se najprej strmo spušča, nato pa se položi in kmalu privede do naslednjega križišča, kjer zavijete desno v smeri proti Tromejniku. Pot vas vodi po makadamu, parkirišče pa je ob informativnih tablah za Tromejnik. Kmalu boste lahko opazili tablo za gozdno učno pot z zemljevidom. Sledite smerokazom v obliki ježka.