Aktivni na prostem

Tri, dve, ena, gremo teč!

Čutite, da ste telesno in duševno napeti? Ste utrujeni in brezvoljni, a nimate pravega odgovora na vprašanje, zakaj? Osebna trenerka iz centra ŠUS Eurofitnes Jasna Zagrajšek ve, da je redna in zmerna telesna aktivnost učinkovito orožje za dvig mentalne energije in blaženje napetosti.

Foto: Shutterstock

A kako začeti, če so sklepi okorni in vzdržljivost na ničli? In za povrhu hladna sezona vabi bolj v topel objem kot k teku na mrzlem zraku. »Nasprotno,« pravi Jasna Zagrajšek. »Ne glede na vremenske razmere se primerno oblečeni lahko podamo na telesne dejavnosti v naravo kadar koli. To je naložba vase. Ko smo aktivni na svežem zraku in globoko dihamo, je kri obogatena s kisikom, ki potuje v vse dele telesa. Okrepimo imunski sistem, pospešimo izločanje odpadnih snovi, izboljšamo krvni obtok. S tem dvignemo fizično in psihično počutje. Že nekaj minut zunaj je dovolj, da se v možganih sproščajo endorfini, ki vplivajo na dobro počutje. Telesna aktivnost na prostem nam napolni baterije.«

Tekaški start

Za vse, ki si ne boste vzeli zimskega premora, velja: z vadbo je tako kot z gradnjo hiše. »Začeti moramo pri temeljih. To pomeni, da moramo okrepiti mišice, izboljšati gibljivost in se naučiti pravilne tehnike teka, ki nam bo pomagala do hitrejšega in racionalnejšega teka. Del treninga naj bo namenjen tekaškim vajam (abecedi teka) in različnim vajam za izboljšanje splošne moči, ki je osnova za razvoj specialne tekaške moči, sklepno stabilizacijo in mišično ravnovesje ter seveda gibljivost. Ni dovolj imeti le močne noge, ampak tudi trebušne in hrbtne mišice oziroma močno in trdno jedro telesa. Z močnimi mišicami izboljšamo gospodarnost teka in smo tako manj podvrženi poškodbam. Krepitev jedra telesa prinaša večjo hitrost pri teku, prav tako pomaga pri stabilizaciji hrbtenice. Prav tako se je pomembno seznaniti z različnimi metodami teka za povečanje vzdržljivosti. Večplasten trening mora vsebovati daljše nepretrgane teke (izboljšanje srčno-žilnega sistema, aerobne kapacitete), teke s ponavljanji, intervalne teke (za povečanje hitrostne vzdržljivosti), fartlek, različne teke navkreber (povečanje vzdržljivosti v moči).«

Telo. Duša. Harmonija.

Jasna Zagrajšek poudarja, da je pri tekaških ciljih treba določiti realen cilj. »To naj bo vodilo in motivacija, ki žene naprej. Denimo, če se odločimo za tek, priporočam, da sprva tečemo nekoliko počasneje, v t. i. pogovornem tempu, in iz tedna v teden podaljšujemo dolžino. Komur je pretežko ali ima preveliko telesno težo, naj kombinira tek s hojo. Izbirajmo ravne poti, kasneje se odločimo za bolj razgiban teren ali manjši vzpon. Moj moto je: telo-duša-harmonija. Vse to mi prinaša 'moj' tek.«

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij ONAPLUS.SI Logo

Zakaj imamo v uredništvu One radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
onaplus logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

newsletter
onaplus logo

Naročite se
na OnaPlus in izkoristite
25% popust!

NAROČI SE