Imunski sistem

Okrepimo ga naravno

Saj veste, zdrav življenjski slog pomeni veliko gibanja, zdrave hrane in počitka ter izogibanja stresu. Narava jeseni poskrbi za nas z dragocenimi plodovi narave, ki nas pripravijo na zimo in nas pred mrzlimi meseci pred virusi obvarujejo s svojimi neprecenljivimi antioksidanti, vitamini in minerali, nekatera živila pa so nam v lokalnem okolju na voljo vse leto.

Izgovorov za slabo prehranjevanje tako ni, vsakdo si lahko okrepi imunski sistem in se tako obvaruje pred različnimi obolenji, ki na nas najraje prežijo takrat, ko so dnevi kratki, svetlobe malo, tako tudi vitamin D, ki je naša učinkovita obramba. Kaj je torej smiselno uživati, da se ognemo nadležnim prehladom in boleznim?

Jogurt

Zakladnica zdravih bojevnikov nas varuje z dobrimi bakterijami in tako krepi naš imunski sistem, da se lahko uspešno bojuje proti vsiljivcem, kot sta gripa in prehlad.



Česen

Drži, da je česen eden najboljših naravnih antibiotikov. Deluje protivirusno, protiglivično in protibakterijsko. Vsebuje alicin, vitamine A, B1, B2 in C in številne minerale, kot so cink, kalij, kalcij, magnezij. Je tudi bogat z antioksidanti, s čimer nas varuje tudi pred rakom.



Gobe

Gobe že stoletja veljajo za živilo, ki učinkovito krepi imunski sistem. Spadajo med redka živila, bogata z dragocenim vitaminom D, ki ga pozimi pogrešamo zaradi pomanjkanja sončne svetlobe, prav tako pa so tudi odličen vir cinka. Novejše raziskave so pokazale še, da gobe pravzaprav povečujejo tvorjenje in delovanje belih krvnih celic v našem organizmu, tako da so bolj agresivne in učinkovite v boju proti virusom oziroma okužbam. Pomembno vlogo pri krepitvi odpornosti ima tudi beta glukan, ki je tudi odlično zdravilo za številna, tudi huda obolenja. 



Korenje

Zaradi beta karotena je ta oranžna zelenjava tako priporočljiva v boji proti boleznim, vsebuje pa tudi vitamine D, E in B ter kalij, kalcij, cink, pektin in eterična olja. Lahko ga jemo surovega ali pa kuhanega, ki se odlično absorbira.



Ribe

Kdor redno uživa ribe, se nagradi s kakovostnimi beljakovinami in omega-3 maščobnimi kislinami, ki preprečujejo vnetja.



Polnovredne žitarice

So bogat vir cinka, selena, fosforja, magnezija in drugih mineralov, vsebujejo pa tudi veliko vlaknin ter vitamina B in E, ki sta močna antioksidanta. Žita v prehrani so zelo pomembna zaradi vlak­nin, balastnih snovi ter ravnovesja ogljikovih hidratov in beljakovin. Vlaknine vplivajo na pravilno delovanje prebave in s tem na optimalno delovanje imunskega sistema.



Kokošja juha

Da, tako so trdile naše babice in to tudi drži. Vrednost kokošje juhe je potrdila tudi univerza v Nebraski, kjer so ugotovili, da kokošja juha krepi imunski sistem in lajša simptome gripe in prehlada. Za to so zaslužni cistein in amino kisline, ki spominjajo kemične učinke acetilsteina, zdravila za bronhitis in druga vnetja dihalnih poti.


Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij ONAPLUS.SI Logo

Zakaj imamo v uredništvu One radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
onaplus logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

newsletter
onaplus logo

Naročite se
na OnaPlus in izkoristite
25% popust!

NAROČI SE