Po maratonu

Nikar se ne ustavite!

Topli dnevi so tu, tako tudi sezona maratonov in tudi tekmovanj na nekoliko prizanesljivejših razdaljah. Izzivi za športne navdušence, ki vsako leto po vsem svetu pritegnejo milijone tekačev, so odsev zdravega življenjskega sloga, no, če odmislimo tiste, ki bi bili za dober rezultat pripravljeni ogroziti svoje zdravje in celo poseči po prepovedanem živilu.

Foto: Tomi Lombar

A če vzamemo povprečje, se številni podajo na izziv, da svoje telo in um postavijo na pomembno preizkušnjo in preverijo, kako se bodo naporni treningi obrestovali še na uradnih tekmovanjih. In ker si bo tudi letos tekmovalne superge kar nekaj nadobudnežev obulo prvič, ponujamo nekaj dragocenih nasvetov za lažje okrevanje po preizkušnji.

Najpomembnejši naj bo užitek. Mnogi pogosto pozabijo na ključno sestavino tako zahtevnega izziva: uživanje. Ko prečkate ciljno črto, se v mislih pohvalite in si podajte roko za življenjski dosežek – ne glede na končni rezultat. Uspelo vam je in te nagrade vam ne more vzeti nihče!



Nikar se ne ustavite. Noge bodo zanesljivo peklensko težke, podplati pekoči, telo bo na dolgi progi zanesljivo doživelo še marsikatero nelagodje – a vendarle v cilju nikar ne okamenite. In nikar ne lezite na tla! Po tako zahtevni preizkušnji boste zanesljivo zmogli še nekaj lahkotnih korakov, zaradi katerih bo vaše telo v prihodnjih dneh mnogo manj boleče. Še najmanj petnajst minut po prihodu se sprehajajte in tako zmanjšajte kopičenje kisline v mišicah.

Jejte. Prehranjevanje je verjetno vaša zadnja misel, toda kakšne pol ure po preizkušnji bo vaš organizem doživel strahoten padec ravni krvnega sladkorja, zato je nujno, da se okrepite z majhnim obrokom ogljikovih hidratov. Privoščite si vsaj kakšno banano, oreške ali energijsko tablico.

Preberite še: Gremo teč!

Oblecite se! Znoja med tekom ne manjka, a po prihodu v cilj se boste začeli nevarno hitro ohlajati. In glede na porabo energije v minulih urah, naj vas ne preseneti, če vas bo zeblo še bolj kakor sicer ob takšnih temperaturah. Čim prej se preoblecite in si nadenite kakšno plast več!

Ne zanemarjajte poškodb. Tudi na videz nedolžni žulji in odrgnine se lahko razvijejo v veliko tegobo, če jih boste zanemarili. Ne omahujte z oskrbo poškodb, za rane poskrbite čim prej po koncu preizkušnje.



Nagradite se. Nekaj ur po koncu tekmovanja boste občutili, da ste naravnost sestradani. Privoščite si dobrote, katerim ste se zavoljo napornih treningov dolgo odpovedovali. Brez skrbi, telo bo okrevalo še dolgo po preizkušnji, zato se tudi večja zaloga kalorij ne bo opazila prav nikjer.

Noge v zrak. Vaše noge in stopala med maratonom trpijo neznosne napore in pritiske, zato v dneh po tekmovanju čim več počivajte, tako da so noge rahlo nad višino preostalega telesa. Podložite jih z blazinami in jim privoščite zasluženi počitek.

Preberite še: Vse je v glavi

Uporabite masažni valj. Kakšni šest ur po tekmovanju bo vaše telo pripravljeno na nežno masažo. Uporabite nepogrešljivi masažni valj in tako raztegnite mišice. Morda bo boleče, a se bo dolgotrajno obrestovalo!

Privoščite si mrzlo kopel. Voda nikakor ne sme biti topla, saj bo visoka temperatura le spodbujala vnetne procese v mišicah. Če vas mrzla voda ne mika, bodo mišicam pomagale tudi kompresijske nogavice.



Naj vas nekdo pošteno zmasira! Strokovnjak, kakopak, ki bo točno vedel, kateri deli telesa potrebujejo največ obdelave. Dan po maratonu si privoščite razvajanje, ki bo vašim mišicam pomagalo do hitrejšega in uspešnejšega okrevanja.

Naspite se. Spanec je ključna sestavina okrevanja. Po maratonu morate več dni spati po najmanj osem ur na noč, da telesu omogočite prenovo. Ker ste med maratonom izgubili veliko tekočine, to nadomeščajte redno, zato naj bo voda tudi ob postelji. Tudi kakšen prigrizek ni prepovedan!

Migajte še naprej. Resda boste potrebovali veliko počitka, a to ne pomeni popolnega lenarjenja. Najbolj vam bodo pomagali sprehodi in plavanje.


Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij ONAPLUS.SI Logo

Zakaj imamo v uredništvu One radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE