Bilo je novembra 2010, ko je takrat še navadna smrtnica in dolgoletno dekle princa Williama skupaj s svojim izbrancem stopila pred kamere v modri obleki znamke Issa, ki se je popolnoma ujemala s safirnim prstanom in za katero je odštela 500 evrov, in naznanila zaroko. Mediji so ponoreli, spet so preplavile podrobne analize Katinega čudovitega videza, ki ga je okronala prav modra obleka. Težko je verjeti, da je Issa zaprla vrata svoje proizvodnje, njena ustanoviteljica, Brazilka Daniella Helayel pa je šele nedavno razodela burno dogajanje tistega prelomnega obdobja.

Povpraševanje kot cunami

V manj kot 24 urah po novici o zaroki so pošle vse zaloge vseh različic zgodovinske obleke, je razodela Helayelova, ki se je prav v tistem času spopadala s finančnimi težavami zaradi slabe prodaje. Število osebja je bila primorana skrčiti na 25 in zmanjšati proizvodnjo – potem pa so jih kakor cunami preplavila naročila Katine modre kreacije. »Ko je Kate oblekla tisto obleko, se je vse spremenilo. Na slabše,« pripoveduje Brazilka, ki še danes obžaluje, da je nihče iz kraljevega protokola ni obvestil, da bo bodoča vojvodinja nosila prav njeno obleko: »Tako bi se lahko vsaj delno pripravili. Telefoni so nenadoma začeli zvoniti kakor nori in niso odnehali. Prepoznavnost se je pri nas izkazala za pogubno.« Katine oboževalke z vsega sveta so hotele še, toda Issa ni mogla zadostiti povpraševanju: »Nisem imela denarja, da bi podprla takšno proizvodnjo, banke mi prav tako niso hotele več pomagati zaradi prejšnjih dolgov. Vlagateljev ni bilo.«

Odhod Helayelove

Bodoča vojvodinja je še nekajkrat po zaroki pokazala zvestobo blagovni znamki, toda verjetno ji je nanesla več škode kakor koristi. Vsak nastop je pomenil novo poplavo naročil, ki jim pri Issi preprosto niso bili kos. Pomoč je končno ponudila premožna Camilla Al-Fayed, ki je odkupila večinski delež podjetja in obljubila finančno prenovo – toda ta je pomenila tudi novo ekipo, s katero pa zaradi številnih navzkrižij interesov ni zmogla sodelovati glavna oblikovalka in idejna vodja Helayelova. Ta je 2013. zato zapustila blagovno znamko, svojega otroka, za katerega je garala toliko let: »Odšla sem, ker preprosto nisem več mogla prenašati pritiskov. In nisem več mogla gledati, kako moj posel ugaša.«

Dve leti pozneje je Issa dokončno zaprla svoja vrata, Brazilka pa se je v tem času znova postavila na noge in se modni industriji nedavno predstavila z novo blagovno znamko, Dhela.