Varujmo svoje telo

Dobro počutje pri vadbi je ključno

Gibanje omogoča gibljivost sklepov, krepi mišično maso in nadzoruje telesno težo. Zaradi zakrčenih mišic in posledic dolgotrajnega stresa pa se pogosto začnejo pojavljati fizične motnje, obraba sklepov, ukleščenje živcev. Diplomirani fizioterapevt in terapevt ortopedske medicine in manualne terapije Jure Bornšek, ki pomaga vrhunskim in rekreativnim športnikom, nam je s strokovnimi nasveti predstavil možnosti, kako se izognemo težavam s sklepi in kako ukrepati, če nastanejo.

Kako lahko najbolje obvarujemo sklepe?

Predvsem z bolj zdravim načinom življenja, ki vključuje redno telesno vadbo, skrbno prehrano ter poslušanjem svojega telesa. Ko ne zmore, mu namenimo počitek.


Zakaj se največkrat poškodujejo prav sklepi? Je krivo premalo ogrevanja pred vadbo?

Premalo ogrevanjanja pred vadbo je med drugim krivo tudi za težave s sklepi, še večkrat pa z mišicami in vezmi. Vedeti moramo, da je sklep del celote in deluje vzajemno z mišicami, vezmi ter drugim tkivom. Če mišica ne izvaja svoje funkcije, bo to prevzel sklep, in nasprotno.


Katero vadbo najbolj priporočate?

Kar koli, samo da traja več kot 30 minut vsaj trikrat tedensko, tudi če je to skok na bližnji hrib. Ob tem se moramo zavedati, da so novejše različice skupinskih vadb problematične, saj gredo ljudje prehitro na težje vaje in posledica so poškodbe.



Te največkrat prizadenejo koleno in napredujejo v prehitro obrabo tudi pri mladih ljudeh. Zakaj je tako?

Predvsem pri mladih športnikih je to nacionalna večdesetletna težava. Posledica prehitre specializacije v šport so večje težave v kasnejših letih. Otroci še rastejo in se razvijajo, zato šest treningov na teden po tri ure za 12-letnika pomeni slabo prognozo. Rajši vidim čez deset let 600 zdravih športnikov in dva olimpijca kot deset olimpijcev in nobenega nepoškodovanega športnika.


Ali vpliva na sklepe tudi prehrana? Kaj je treba jesti, da bodo zdravi?

Zelo je pomembna. Nisem strokovnjak za to področje, zato lahko samo laično dodam: čim manj nezdrave hrane in sladkih pijač ter več kakovostno pripravljene hrane.


Drži, da jim dobro denejo tudi sončni žarki?

Brez dvoma so sončni žarki odlični. Ne neposredno, vendar nam sonce spodbudi slabo vest, da smo notri, in nas »nažene« ven, v naravo, v aktivnost.



Kaj storiti pri dlje oteklih in bolečih sklepih?

Odkriti je treba vzrok in potem vse sile usmeriti v njegovo reševanje. Lahko gre za revmatske, žilne ali ortopedske težave, zato je težko podati splošen nasvet.


Kdaj pa je treba na fizioterapijo in katera terapija je učinkovita?

Ko gre za ortopedsko težavo, na primer zastajanje limfe, boleče vezi, zmanjšane gibljivosti ali bolečine v okolnih mišicah, je fizioterapija primerna izbira.


Vaš nasvet bralcem?

Vadite zmerno, večkrat tedensko, poslušajte svoje telo in predvsem v tem uživajte! Dobro počutje pri vadbi je ključno, da bo učinkovita.

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij ONAPLUS.SI Logo

Zakaj imamo v uredništvu One radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
onaplus logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

newsletter
onaplus logo

Naročite se
na OnaPlus in izkoristite
25% popust!

NAROČI SE